Jag hatar hela världen före morgonkaffet.

Det finns egentligen bara ett ansikte jag är glad att se på morgonen och det är min lattetjej på SANDYS som med ett glatt leende och en XL-latte räddar varje morgon för mig. Idag var det värre än vanligt. Jag var hemma vid kvart i elva igår och kom inte i säng förrän vid ett-tiden. Needless to say, jag var inte uppe vid sju. Det tog en kvart innan jag ens märkte att väckarklockan ringde.

Eftersom Danmark har röd dag idag är telefonerna tysta och jag bestämde mig därför att flexa en timme. Halv nio trillade jag ur sängen och in i duschen och var allmänt trött och butter. Med ett enda mål i livet klampade jag in
på SANDYS på Kungsgatan - Morgonkaffet. Med muggen i hand och påväg mot dörren hörde jag kassatjejen hojta "Glad Påsk". Jag bet ihop och svarade detsamma med ett krystat leende, kämpandes för att inte slänga ur mig ngt bittert som "Vad är så jävla glatt med den? De mördade Jesus". Jag hade ju ännu inte fått i mig kaffet och var fortfarande allmänt hatisk men höll mig från att utspela några otrevligheter då den här tjejen faktist räddat min morgon. Sen förstördes den av att batteriet i min mp3-spelare tog slut!

Imorgon bär det av till Märsta på inflyttningsfest hos min kära vän Anna. Alkoholen inhandlades igår och imorgon tänkte jag plocka upp en housewarminggift. Jag har hört att man ska köpa salt, peppar och knäckebröd. Men hur kul är det? Kan bara föreställa mig Annas min efter att ha öppnat det tredje paketet med samma innehåll - Ååh. Tack! Nej ngt annat får det bli.

Ikväll blir det bio och igår köpte jag tyg för 1300 kronor.

Dagens soundtrack: Death Cab for Cutie - "Your Heart Is an Empty Room"
(
http://www.youtube.com/watch?v=xtWkPzFATjs )
144765-120
BloggRegistret.se

Noterat

What's on your mind honeybunny?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback