Kattpiss och borelia (2007-07-09)

Jag luktar kattpiss. Var inne och lånade(jo utan att fråga) parfym på syrrans rum imorse och jag antar att synden straffar sig själv. Där stod förstås sjutton olika färgglada parfymflaskor i olika former och jag roffade åt mig en turkos flaska med ett namn jag inte var helt familjär med. Det var förstås en sån där billig tonårsparfym som luktar gott i tio minuter (tillräckligt länge för att man ska ha tid att köpa flaskan) och sedan övergår i ngn slags olidlig stank. så här sitter jag på kontoret med kväljningar och har förgäves försökt skrubba bort odören med tvål och vatten men den verkar ha etsat sig fast. Bra Christie, Bra gjort. Tror bestämt att jag ska göra syrran en tjänst och köpa henne en riktig parfym.

Det är måndag men jag är på förvånansvärt bra humör(trots stanken), kan bero på att jag drack riktigt kaffe imorse och lyssnade på härliga Jamie T hela vägen till jobbet. Fick en flashback till hans spelning på Accelerator som jag visserligen blev halvt ihjältrampad på av tremeterlångaapfullakillar som hoppade och slängde sig överallt men lyckades ändå hålla humöret uppe. Det är bra grejer det där.

Imorgon kommer lillebror och mamma hem från solen. Visserligen har det varit skönt att vara ensam hemma men det ska bli skönt att slippa fakturera för familjeföretaget hela kvällarna när man kommer hem från jobbet. Fast det är klart, vem förtjänar en semester om inte kära mor min. Två veckor sol och bad och hon kunde ändå inte slappna av och njuta. Även om det inte fanns saker att oroa sig för så hittade hon på saker att ligga vaken på nätterna och stressa över. Lillebror fick feber och hon tänkte att han säkert fått borelia för att han blivit fästingbiten ett par veckor innan. Suck.

Nej det var inte borelia, förmodligen bara solsting för nu är han på fötter igen. Har köpt kanske världens finaste t-shirt från 80stees.com. En rosa histora med texten "Johnny Castle taught me all my moves" på. För er som poletten inte trillar ner på en gång för kan jag ju upplysa att Johnny Castle är Patrick Swayzes rollfigur i Dirty Dancing. Fick en sån där härlig nostalgichock och var tvungen att ha den.

Dagens Soundtrack - Jamie T "If you got the Money"
http://www.youtube.com/watch?v=hd-rYRYaOhQ
144765-120
BloggRegistret.se

Noterat

What's on your mind honeybunny?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback