Sidentyg, mailkaos och underbara gaymän (2007-04-04)

Igårkväll på tåget träffade jag en fantastisk man. Lång, vacker, rolig och gay ändå ut i fingerspetsarna. Han satt mitt emot mig och talade högt i sin mobiltelefon, jag satt och skissade vidare på några mode-teckningar jag påbörjat samma kväll på skolan. När han lagt på lutade han sig fram som ett nyfiket barn och började fråga om mina teckningar. Det visade sig att han delade mitt intresse för kläder, hade jobbat som modell, bott i London ett år. Vi pratade tandblekningar, 80-talspumps, shopping och skrattade gott tills han var tvungen att kliva av. Vi skildes åt, skakade hand och tackade för varandras sällskap och när han hade gått insåg jag att vi aldrig utbytt namn. Detta gjorde iof inte så mycket även om han var alla tjejers drömgaykompis och jag hade ett lyckligt leende på läpparna och i hjärtat när jag gick hemåt i vårnatten. Ikväll är det mönsterkonstruktion på schemat och jag ska rita färdigt mönstret till min skjorta. Sen kommer min italienska tyggrossist med ett underbart rosa sidentyg med broderade blommor på som jag har stora planer för =) Det ska bli ballongkjolen till en babydoll-klänning jag planerar att sy så fort saker och ting lugnar ner sig lite. Kaffet igår var trevligt, trots att Anders gick fel och jag glömde min mobil så löste det ju sig till slut iaf. Det blir bio imorgon efter vad som lutar mot en heldag på jobbet. Har vunnit biljetter till Music and Lyrics och det ska bli väldans udnerhållande att se Hugh Grant strutta runt i 80tals hår och sjunga synthpop. På tal om ingenting så är oerhört tacksam för de färgglada flaggmarkörena i outlook. Min kaotiska inbox är nu piffigt regnbågsfärgad och superorganiserad. Psykgubben var på bussen denna morgon igen, jag börjar undra om det är något slags tecken på att jag ska dra mig ur sängen tidigare och ta ett ett tidigare tåg.

Dagens Soundtrack - The Killers - Sams Town
144765-120
BloggRegistret.se

Noterat

What's on your mind honeybunny?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback