Jaså NU passar det?

Vissa saker upphör icke att förbrylla mig. Jag har sökt nytt jobb under en period och äntligen hittat ett som känns bra, det är trevliga människor, varierande arbetsuppgifter och kontoret har ett bra läge. Sen sitter förstås 10% löneökning inte helt fel heller. Men nu, när jag skrivit på kontraktet och ser fram emot att börja där i slutet av månaden så är det som att alla rekryterare jag varit i kontakt med tidigare plötsligt fått nys om att jag letar nytt...bara lite för sent.

Plötsligt som från ingenstans så fullkomligt haglar det in mail och telefonsamtal från käcka människor
som vill skicka mig på diverse attraktiva intervjuer. Jag vill inte veta. Det går bra nu, jag är nöjd.
Jag vill INTE veta vad som mer finns där ute...Iaf inte nu.

Det känns som att det är samma sak med killar. Så fort man stadgar sig då blir alla plötsligt
vansinnigt förtjusta och kära i en. Men om man är singel? Då kan man räkna med att vara det ett tag...

Jag antar att det har med ustrålningen att göra. När man är nyförälskad ser man oftast gladare ut, lite mer bekväm och skickar inte ut några som helst signaler om att man skulle vara intresserad av något. Singeldesperation däremot kanske inte är det mest attraktiva. Rentav lite kusligt. Singellivet är som en ond cirkel och det enda sättet att ta sig ur den verkar vara att hitta någon som är lika desperat som en själv?
144765-120
BloggRegistret.se

Noterat
Postat av: Camilla

Tack för tipset men jag är mer ute efter ett jobb på ett och samma ställe. Jobbade på bemanningförut men det åpassade inte mig stressade sönder mig:P

Postat av: joel

kan jag inte bara äta sockerkaka.. det är mycket godare ;D

2008-04-03 @ 14:53:05
URL: http://joelsunderbara.blogg.se
Postat av: Camilla

Jo det är sant. Men sist så gick jag verkligen in i väggen! :P Men kan ju alltid tacka nej. Krm

2008-04-03 @ 14:57:44
URL: http://camillaaggeborn.blogg.se
Postat av: charming man

ja, den filmen är sjukt bra! :) Min flickvän kommer snart så vi ska väl göra något :)

2008-04-03 @ 15:01:38
URL: http://charmingman.se
Postat av: joel

hahaha.. skojar du eller.. det r helt underbart att de hade samma tröjor.. de pluggar samma skola, samma ämne också och bor ihop.. men hävdar bestämt att de inte har något gemensamt ;D

2008-04-03 @ 15:14:04
URL: http://joelsunderbara.blogg.se

What's on your mind honeybunny?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback