SL-kaos, bränder, solsken och carlsberg.

Vädret har varit fantastiskt hela dagen. Jag somnade någon gång mot småtimmarna på Andreass soffa igår och idag tänkte vi att vi skulle åka in till stan. Det blir inte riktigt alltid som man tänkt sig. När vi kom till Häggvik fick vi instruktioner om att vi var tvugna att kliva av tåget för att det brann i Sollentuna.

Pendeltågstrafiken skulle ersättas med bussar. Jag, Andreas och kanske hundra andra resenärer stod lydigt och väntade på ersättningsbussar i en halvtimme. När det fortfarande inte kom någon bestämde sig ALLA för att klämma sig på 520 mot Sollentuna station. Det var sura miner så det räckte och blev över.

Väl i Sollentuna insåg vi att vi skulle vara fast ett tag men hann iaf förbi systemet innan de stängde. Vi stod vid stationen och tittade på röken som vid det här laget täckte halva Sollentuna. Tyvärr kunde vi inte se vad som brann men det såg ut att ha tagit sig riktigt ordentligt.

Till slut kom vi på en ersättningsbuss. Ja, eller... Den gick åt fel håll. Det upptäckte vi förstås försent och vid det laget var vi så less på allt krångel att vi bestämde oss för att åka hem. Vi fick ett par fina platser längst fram på övervåningen på bussen och måste medge att det var riktigt fint. Vi öppnade var sin öl, skrattade lite åt vår misslyckade eftermiddag och delade hörlurar till Rotebro där vi fick ta tåget resten av vägen.

Det har varit en fin dag. Lite sådär så att allt har skitit sig men det har inte gjort något.
Trevligt sällskap och härligt väder löser det mesta. Ikväll blir det grill med familj och vänner. Ska bli fint :)




144765-120
BloggRegistret.se

Noterat
Postat av: Anna

Åh, dricka öl på bussen.. det väcker minnen! :)

Solen sken en stund, den kom precis lagom till att jag hade 20 min väntetid på bussen så jag ställde mig och blundade och njöt lite.

Hoppas du har en trevlig kväll, kram!

Postat av: Natta

hahaha bor du i sollentuna? jag jobbar där ;P hahaha. jobbar på café. fick ett mms av min tjejkompis som jobbar med mig men jobbar deltid, hon såg när det hände.

2008-04-06 @ 10:04:05
URL: http://naaatha.blogg.se
Postat av: joel

Eller ett SJUUUUUUKT stora par strumpor ;D

2008-04-06 @ 10:53:58
URL: http://joelsunderbara.blogg.se
Postat av: Miss Lyckad

Ooooooh, Dramatiskt värre.
Ja, så är Sthlm, staden, pulsen livet. Dramatiskt... för det mesta!

Hoppas du mår bra och simmar i motvind för den friska fläktens skull.

Kram

/ Miss Lyckad - on recovery -

2008-04-06 @ 11:00:29
URL: http://miss-lyckad.blogspot.com/
Postat av: sophia

jäklar, det ser ut som det brann riktigt ordentligt;O

2008-04-06 @ 12:10:25
URL: http://sophiafransson.blogg.se

What's on your mind honeybunny?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback