RocknRolla

" People ask the question... what's a RocknRolla? And I tell 'em - it's not about drugs, drums, and hospital drips, oh no. There's more there than that, my friend. We all like a bit of the good life - some the money, some the drugs, other the sex game, the glamour, or the fame. But a RocknRolla, oh, he's different. Why? Because a real RocknRolla wants the fucking lot. "

Av alla vampyrer och aliens som för närvarande dominerar biograferna kändes det här som ett klockrent val. Helt klart sevärd. Men å andra sidan brukar ju Guy Riches filmer vara det. Filmen följer samma genre och samma stil som Riches tidigare storfilmer fast denna var roligare. Snabba vändpunkter, bra skådespelare som genomtänkta karaktärer och intelligent dialog. Lite så man blir sugen att flytta till London och bli småkriminell efter filmen är slut.

Toby Kebbell gör ett fantastisk "Johnny Quid", en karaktär baserad på Pete Doherty. Jag blev riktigt imponerad. Jag var lite skeptisk från början då jag det första jag tänkte Kebbell var hans tolkning av Rob Gretton i Control. Såhär i efterhand kan jag inte tänka mig någon annan i rollen som Quid. Toby Kebbell vill jag definitivt se mer av i framtiden. Gärna lättklädd...


Toby Kebbell som "Johnny Quid"


144765-120
BloggRegistret.se.

Noterat

What's on your mind honeybunny?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback