so this is where the outcome unfurls and the truth is being told

Jag sitter och myser på jobbet denna måndagsmorgon till Glasvegas. Detta är för mig årets julskiva, (notera att jag talar om deras debutskiva och inte deras julskiva) det är något med den som ger mig världens feeling. Då de senaste 20 årens julfirande mest bestått av julklappsångest och bråk om vem som skall få privilegiet av min närvaro på dopparedagen har det väl aldrig riktigt infunnit sig någon vidare längtan till julen. Men i år verkar det bli annorlunda. Tack vare Glasvegas och min übersnygga svarta plastgran med röda blommor och guldfjärilar känner jag mig riktigt pepp på julen. Så pepp att jag bestämt för att hålla den hos mig iår! Yes, familjen kommer hem till mig och så firar vi där med god mat och allt det där.

På tal om jul så är ju glögg ett måste vid den här tiden på året. Inte den där sötsliskiga färdiga skiten man köper på systemet, nej hos mig görs det egen! Tro mig, efter du provat denna kommer du sky systemets färdigglögg.

CHRISTIES GLÖGG
2 liter rödvin (här går egentligen vilket billigt tetralådvinsskit som helst bra)
375 ml flaska Portvin
Vodka (efter egna mått)

Glöggkryddor (dessa finns oftast färdiga att hitta, annars - russin, mandlar, ingefära, pomeransskal, kanel, kardemumma och nejlikor)

Blanda rådvin och portvin med glöggkryddorna och låt stå och värma på spisen så länge som möjligt, gärna i några timmar. Tillsätt vodkan efter egen smak. Söta gärna glöggen med lite socker om du känner för det. Var noga med att INTE låta glöggen koka. Då försvinner alkoholen - och det vill vi ju inte.

Lycka till! =)

144765-120
BloggRegistret.se.

Noterat

What's on your mind honeybunny?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback