Det blir inte alltid som man tänkt sig.

I lördags skulle vi på landets treårsfest vid telefonplan. Vi var stört peppade men när vi dök upp vid på plats vid elvatiden så insåg vi att vi inte var de enda med samma idé. . Det var kaos. Folk slogs om taxibilar. Jag trodde allvarligt talat inte att det fanns så många ungdomar i stockholm med omnejd. Tydligen var där 4000 pers som kommit dit och blivit nekade tillträde till festen då de 1500 platserna där inne blivit fyllda. Att få plats på tunnelbanan tillbaka in till stan var en omöjlighet och ALLAS plan B verkade vara Ace. Till slut fick vi iaf tag i en taxi. Med naivt hopp försökte vi ta oss in på Ace men kön stod stilla och det såg inte särskilt ljust ut så till slut sänktes kraven till:
"Vilket jävla ställe som helst bara de har öl!"

Och så blev det. Min retropopneon-outfit stack inte ut så lite på Harry B James. men efter några öl blav allt bra. Vi var ett relativt stort gäng, närmare 20st som mest så vi roade oss själva ganska gott. Jag må ha spårat ur och varit elak mot ngn stackars brat som stod i peak-tröja och skröt om att han lyssnade på Slayer men jag behövde nog bara få ut min frustration över att jag INGENTING blivit som planerat. förlåt.

Sen hamnade vi på Max av ngn anledning men då insåg jag att jag druckit upp mina kontanter och eftersom jag så smidigt glömt kortet på hemköp i början av månaden så var jag rätt körd. Vi var nog där ett bra tag för tydligen hade jag en omfattande konversation med en främling om en fin slips han hade bland annat. Shit jag beundrar folk som orkar lyssna på mig i det tillståndet.

Barfotagång till nattbussen blev det istället med blodiga tår och sällskap av Robert i snyggblå byxor och en förvirrad Simon. Efterfesten hos mig utspelade sig sådan att Simon drog igång lite Regina Spektor och däckade innan första låten var över, jag och Robert drack ngt glas vin(DÅLIG IDÉ, med tanke på redan ordentliga mängder intagen alkohol.) Sen somnade vi allihopa och sov som små barn till kl 16 på söndagen med ett enda break för intag av värktabletter.

Sen blev jag sjuk, fick mensvärk, feber och nu tror jag att jag håller på att få ryggskott igen. Fan.
144765-120
BloggRegistret.se

Noterat

What's on your mind honeybunny?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback