På väg till tunnelbanan

Du ler
men är det för att du måste?
Eller får jag dig att vilja visa dina krokiga tänder?
Ditt vackra oneofakind leende lyser upp hela rummet.
Jag ler tillbaka
som ett fån.
allt jag säger är fel.

Dina vackra drag
förhäxar
dina svarta lockar
trollbinder
stjäl
mina ord
allt jag säger låter fånigt.
Framtvingat

du tänker;
hurblirjagavmeddenhärsvettigatråkigadanskaflickanmedfräknar?
Det är okej.

Jag slänger ur mig ointressant information.
Du glömmer bort mitt namn.
Tre gånger.

Du är så vacker
jag hatar
hatar den jag blir
i ditt sällskap
töntigasvettigafräknigaflickan
med skräp i håret
istället för
snyggaroligavärldsvana
som jag är
egentligen

Vi är framme
pratar om öl
men vi ses nog
aldrig igen.
144765-120
BloggRegistret.se.

Noterat

What's on your mind honeybunny?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback