After Eight Brownies!

Jag och lillebror har bakat After Eight Brownies.
Lata som vi är blir det nog det här vi äter till middag.
men vfn. Det är fredag så det tycker jag man kan få ;)
Här kommer receptet:


After Eight Brownies

Ingredienser
Portioner: 24 st

150 g mörk blockchoklad
50 g After Eight
50 g smör
2 ägg
2½ dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
1 1/4 dl vetemjöl
1 krm bakpulver
1 påse ca 60 g hackade valnötskärnor

Tillagningstid: Över 20 min
Svårighetsgrad: Medel

Gör så här
Sätt ugnen på 175°C.

Gör så här:
1. Bryt blockchokladen och After Eighten i bitar och smält den.
Ta kastrullen från värmen och rör ner smöret i små klickar.
2. Vispa ägg, socker och vaniljsocker. Blanda med chokladen.
3. Blanda mjöl, bakpulver och hackade nötter och rör ner i chokladen.
Rör till en slät smet.
4. Häll smeten i en bröad form på ca 20x25 cm.
Grädda den sedan mitt i ugnen 20-25 minuter.
Kakan ska vara torr utanpå men lite seg och fuktig inuti.
Låt kakan svalna något och dela den sedan i fyrkanter.

Et Voila!

144765-120
BloggRegistret.se

Noterat
Postat av: Natta

om det är okej med after eight? JAAAAAA! :D haha

Postat av: Elisabet

Låter gott, ska prova! Ha en jättebra dag!

2008-03-08 @ 11:24:23
URL: http://stenvreten.blogg.se

What's on your mind honeybunny?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback