maybe I dont really want to know how your garden grows

Veckan flög förbi och såhär i efterhand känns det mesta om ett töcken. Jag har sprungit på intervjuer fram och tillbaka och står du mellan två jobb. Eller egentligen är det inte riktigt mitt val då jag ska få besked från det ena om de vill ha mig på måndag. Så hur det än blir blir det bubbel med flickorna på måndag. ska bli skönt att inte arbeta i finansbranchen, nu när lågkonjunkturen knackar på dörren.

I torsdags var jag och min kärevän John på Wombats på debaser. Jag och Johns relation brukar fokuseras runt spelningar - han är min konsertkompis. Det är skönt att ha ngn som uppskattar livemusik lika mycket och alltid är game med kort varsel. Vi var förövrigt på Kristian Anttilas spelning i tisdags med sisådär ett hundra fjortonåringar. Jädrar vilket drag. Det är så jävla tråkigt att folk blir så förbannat medvetna och stela när de blir lite äldre. På Kafé 44 gungade lokalen, folk dansade som galningar trots fyrtio graders värme och ingen alkoholservering. Då får man sig en tankeställare - vad hände? Varför kan man inte alltid vara - som när man var fjorton? Var tog livsglädjen vägen? På spelningar för myndiga personer står folk stilla, med öl i handen och nickar i takt till musiken. Fjortonåringarna slänger av sig kläderna och hoppar så de nästan studsar mot taket.

Eller har det med Stockholm att göra?


Det var ös på Wombats, men det kanske var för att de släppte in minderåriga?


The Wombats @ debaser medis 9/10
144765-120
BloggRegistret.se.

Noterat

What's on your mind honeybunny?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback