svart söndag

Jag vet att det är onsdag nu, men allt har varit lite dimmigt de senaste dagarna.
I söndags bestämde sig ngn idiot för att gå igenom min handväska när jag hämtade kaffe. Jag hade lämnat handväskan i ett låst klassrum och när vi kom tillbaka var dörren öppen, och hanväskan tömd på värdesaker.


Jag märkte först att jag saknade min mobil när kursen var slut och jag skulle ringa Sue för att vi skulle till IKEA. Jag tänkte att någon kanske råkat få med sig den av misstag. Jag ringde henne från receptionen och sa att jag var påväg hem till henne. När jag skulle gå ner till tunnelbanan märkte jag att min bussficka var tom. Mitt nya SL-kort var borta. Det var en dag gammal(!!) 700kr åt helvete... Frustrerad gick jag in på pressbyrån för att köpa en remsa. Då insåg jag att min plånbok var tom.


Den vidrigaste känslan var nog att veta att någon främmande person tagit sig friheten att rota runt bland mina saker. Jag kanske borde känna empati för personen som måste ta andras saker för att överleva. Men nej. Det enda jag känner är blint hat. Jag har blivit kränkt. Någon har trampat på mig och jag fick inte en chans att säga ifrån. Känner mig totalt överkörd. Jag var tvungen att slänga upp ett sånt där pinsamt event på facebook för att få nummer till alla mina vänner igen så fort som möjligt då jag förstås inte hade sparat ner telefonboken på datorn. Pisshelvete.

Det blev inget IKEA, var för sänkt för att göra ngt som helst.
Är väl på fötter igen nu, men istället har jag fått skrivkramp...

Jag hatar människor.


144765-120
BloggRegistret.se.

Noterat

What's on your mind honeybunny?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback